Ellen  Verheijen

Foto’s:
346

Over ons

Ik ben kunstenaar en maak schilderijen en stofontwerpen, daarnaast geef ik kunstles aan kinderen in binnen en buitenland. Ik maakte o.a muurschilderingen met kinderen in Vietnam, Suriname, Senegal en Mali.

Over onze reis

Dinsdag 17 juli zijn we vertrokken, eerst met de trein naar Brussel en daarna met tunisair met een tussenstop in Tunis naar Bamako.Er rustte geen zegen op deze dag...In de trein keek ik nog even mijn email, en drukte per ongeluk een email aan van 'microsoft' en moest iets invullen en deed dat half met mijn duffe kop...En toen werd ik gehackt, onder mijn naam had iemand een brief verstuurd naar al mijn emailcontacten. Ik was zogenaamd in nairobi en beroofd van mijn tas en creditcart en kon niet meer aan geld komen. Dus vroeg ik maar liefst 1700 euro aan mijn contacten....Ik kreeg meteen waarschuwingen van allerlei mensen dat ik gehackt was.Ondertussen waren we al in Belgie en kon ik niet meer internetten dus ook mensen niet waarschuwen. Ook op het vliegveld was de wifi niet goed. z'on uur voor de inchecktijd gingen we door de douane en daarna paspoortcontrole. Zoals overal is er dan een rij voor de europese en een rij voor de buitenlandse paspoorten, en moest Thierno in die rij die heel lang was en maar een beambte die zat te controleren. Dus ben ik vast vooruit gegaan om te zeggen dat mijn man eraan kwam...heel spannend want er waren op een gegeven moment nog maar een paar minuten te gaan en ze waren erg streng volgens mij, Gelukkig was Thierno net op tijd maar er gaan meteen allerlei scenario's door je hoofd..De vlucht verliep voorspoedig en ook waren we in Tunis op tijd voor de aansluiting(dat was vorig jaar wel anders)..Wel zag ik hopen bagage op vliegveld liggen, en ja hoor toen we in Bamako aankwamen was onze bagage er niet.(zoals 2 jaar geleden, en toen moesten we 8 dagen wachten..) En er zaten drie planten in de koffer, een kaki, een blauwe regen, en een dadel dus ik zag de bui al hangen. Gelukkig kregen we gister een dag later het bericht dat de koffers aangekomen waren. De planten leven nog, maar zijn wel een beetje zielig. Verder wel weer een beetje wennen aan een ander land, maar niet de temperatuur want die was 18 graden, het had net geregend, dus lekker koel, terwijl we uit 28 graden kwamen..Maar goed als de zon schijnt is het wel een beetje heet, Maar het is regentijd en dan kun je zo nu en dan op een bui rekenen. Leuk om alle familie weer te zien, en onze buren hier in Niamana, en vandaag konden we ook alle kadoo's geven, aan de dochters, moeder, nichtje, neef broers enz enz iedereen was erg blij...

Bezochte landen

Wij hebben 9 landen (4%) bezocht:

Costa Rica, Cuba, Mali, Mexico, Nigeria, Senegal, Suriname, Turkije, Vietnam.